قبل از بررسی تفاوت تراکت و پوستر، اگر نمی دانید تراکت چیست بیاید تا با مفهوم آن آشنا شویم. تراکتها، که به انگلیسی به نام Flyer و به فرانسوی Tract شناخته میشوند، ابزارهای تبلیغاتی هستند که برای معرفی برندها، کسبوکارها یا سازمانها طراحی شدهاند. این ابزارها بهویژه برای انتقال سریع و مؤثر اطلاعات درباره محصولات، خدمات یا رویدادها به مخاطبان مورد استفاده قرار میگیرند.بهطور خاص، باید از آنها برای بازاریابی محصولات، خدمات، رویدادهای آینده یا حتی بهروزرسانیهای کلی یک شرکت استفاده کرد.
این تبلیغات تکصفحهای بهطور سنتی قبل از توزیع، پست یا ارسال در مکانهای عمومی روی صفحات کاغذ چاپ میشوند، اگرچه میتوان آنها را بهصورت آنلاین نیز بهعنوان یک آگهی دیجیتال به اشتراک گذاشت. حال که با مفهوم تراکت چیست بیشتر آشنا شدید، نکتهای که در فرق تراکت و پوستر باید توجه داشت این است که تراکتها علیرغم اینکه تا حدودی قدیمی هستند. همچنان روشی محبوب برای بازاریابی و تبلیغات بهشمار میروند.
آنها یک راه بسیار مقرونبهصرفه و موثر برای نشاندادن کسبوکار شما در مقابل افراد مناسب هستند تا زمانی که توجه را به خود جلب کنند و حاوی تمام اطلاعات لازم برای الهام بخشیدن به اقدام برای خرید یا استفاده از کالا و خدمات باشند.
تفاوت تراکت با بروشور و پوستر
افرادی که بودجه محدودی دارند میتوانند برای چاپ تراکت در چاپخانه از کاغذهای معمولی و اقتصادی استفاده کنند. تراکتها معمولاً در تیراژ بالا چاپ میشوند تا بتوانند تعداد بیشتری از مخاطبان را جذب کنند، در حالی که بروشورها اغلب در تعداد کمتری چاپ میشوند و تمرکز بیشتری بر روی جزئیات و کیفیت دارند. هزینه چاپ تراکتها و بروشورها بسته به نوع کاغذ، کیفیت چاپ و تعداد مورد نیاز میتواند بهطور قابل توجهی متغیر باشد. انتخاب بین این دو ابزار تبلیغاتی بسته به نیاز و بودجه شما میتواند متفاوت باشد، اما هر دو گزینه میتوانند در ارتقاء و معرفی محصولات و خدمات مؤثر باشند.
برای داشتن تراکت جذاب باید به چه نکاتی توجه کرد؟
برای داشتن یک تراکت جذاب و چاپ نهایی آن در چاپخانه، باید به نکات کلیدی توجه کنید. پیش از اینکه تفاوتهای تراکت و پوستر را بررسی کنیم، بیایید با اجزای ضروری یک تراکت جذاب آشنا شویم
هدف تراکت باید بهوضوح تعریف شده و دارای جذابیت خاصی باشد تا مخاطب را ترغیب کند.
طراحی بصری تراکت باید چشمنواز و حرفهای باشد تا نظر مخاطب را جلب کند.
اطلاعاتی که در تراکت ارائه میشود باید واضح، مختصر و قانعکننده باشد.
استفاده از لوگوها به شناسایی شرکت و ایجاد شناخت برند کمک میکند و اهمیت ویژهای در تراکت دارد.
تیتر باید بهگونهای نوشته شود که اولین چیزی باشد که به چشم مخاطب میآید و توجه او را جلب میکند.
تراکت باید دارای یک فراخوان به اقدام مشخص و جذاب باشد تا مخاطب بداند که بعد از دیدن تراکت چه کاری باید انجام دهد.
اگر میخواهید در بازاریابی با تراکت موفق شوید و سرنخهای جذاب را بهدست آورید، به تراکتها و تبلیغات موجود در شهر نگاهی بیندازید و سعی کنید یک مزیت رقابتی خاص بسازید که شما را از بقیه متمایز کند.
جمع بندی
تفاوتهای تراکت و پوستر میتوانند نقش مهمی در معرفی و تبلیغ محصولات یا خدمات ایفا کنند. تراکتها بهدلیل اندازه کوچکتر و قابلیت چاپ سریعتر، برای انتقال پیامهای مستقل و تبلیغات کوتاهمدت بسیار مناسب هستند. از سوی دیگر، پوسترها با ابعاد بزرگتر و قابلیت نمایش تصاویر جذاب، توجه مخاطبان را برای مدت طولانیتری به خود جلب میکنند و اثر بصری قویتری دارند. این ویژگیها باعث میشود که پوسترها بهعنوان ابزارهای تبلیغاتی مناسب برای کمپینهای بلندمدت و تأثیرگذار بهکار روند.
- ۰۳/۰۵/۰۷